keskiviikko 1. maaliskuuta 2017

Hedelmähimo


Nyt on ruokavalion muokkaamista jatkunut 2 kuukautta, ja suklaahimo on vaihtunut hedelmähimoon! Onhan hedelmissäkin hedelmäsokeria, mutta verensokeriarvoni ovat olleet ihan hyviä; 5-6 pintaan, enkä kovin suuria määriä hedelmiä syö.

Lempihedelmiäni on tuo yllä oleva mango. Ihastuin siihen ollessani aikoinaan nuorena naisena Australiassa työharjoittelussa subtrooppisella sademetsätilalla, jossa oli myös hedelmätarha. Ja siellä poimimme ihan tuoreita mangoja puusta ja söimme niitä. Siis ne olivat niin hyviä, etten pysty sanoin kuvaamaan! 


Yksi lempihedelmiäni on ollut nyt myös päärynä. Voi että ne ovat olleet mehukkaita ja hyviä! Hieman hinnakkaita ovat sekä päärynät ja varsinkin mangot, mutta koska ne ovat viime aikoina olleet lähes ainoita herkkujani, ja kaiken lisäksi ovat terveellisiä, niin olen silti ostanut.

Joitain leivonnaisia olen myös tämän parin kuukauden aikana leiponut, mutten säännöllisesti. En voi väittää, etteikö minun välillä tekisi ihan kamalasti mieli jotain hyvää, kun näen toisten syövän. Tai esim. kun ystävänpäivänä kahvilassa oli oikein täytekakkupöytä, ja minä join pelkkää kahviani. Mutta pääasiassa tämä uusi ruokavalio on mennyt ihan mutkattomasti ja hyvin. 😊

Tykkäätkö sinä hedelmistä, ja mikä on lempihedelmäsi? Ihanaa keskiviikkoa! 💛

26 kommenttia:

  1. Hedelmät on ihania. Olet ollut Australiassa harjoittelussa; siitä olisi kiva kuulla lisää! Espanjassa olen ihastunut mm tuoreisiin viikunoihin ja persimon/sharoniin. Lempihedelmäni on ehkä kuitenkin ananas.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ananas on hyvää! Persimon/sharon onkin minulle vieras. Olen jotain tainnut Australiasta aiemmin kirjoittaa, mutta voisin ihan hyvin tehdä uuden postauksen ja laittaa enemmän kuvia! ☺

      Poista
  2. Sinulla onkin ollut upea työharjottelu paikka! Ja varmasti on tuoreet hedelmät herkullisia.
    Minä tykkään kaikista hedelmistä. Tuore ananas on yksi suosikeistani. Ja nyt on appelsiinitkin ollut tosi makeita ja mehukkaita.
    Hienoa, että olet saanut ruokavalion muutoksen onnistumaan! Tsemppiä sinulle jatkossakin!
    Kunpa pystyisin itsekin samaan!😀
    Ihanaa keskiviikkoa sinulle Johanna!❤😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Oli se hyvin erilainen ja eksoottinen työharjoittelupaikka! 😀
      Tykkään myös ananaksesta ja appelsiineista.
      Kiitos tsempistä! Sitä kyllä tarvitaan, houkutuksia on paljon, tosin on tässä jo tullut rutiinia välttää sokeria.
      En olisi uskonut, että minäkään pystyn tähän, mutta kun oli pakko.
      Ihanaa keskiviikkoa myös sinulle! ❤☺

      Poista
  3. Hedelmät on hyviä, mutta niitä tulee syötyä aivan liian vähän.
    Pidän kovista vihreistä omenista ehkä eniten.
    Mukavaa päivänjatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Omenatkin on hyviä, aina välillä tulee ostettua myös niitä. Ja varsinkin syksyllä omat omenat.
      Mukavaa päivän jatkoa myös sinulle! 💕

      Poista
  4. Mangoja suoraan puusta, kuulostaa ihanalta 💚Ja sademetsätila - wow 😀

    Kuvasta päätellen osaat paloitella mangon oikeaoppisesti. Itse näin sen TV:ssä.Pitääkin pistää mango ostoslistalle ja kokeilla pistää paloiksi ja muljauttaa kuori nurin, kuten telkkarissa näytettiin. Saattoi olla ohjelmassa Sinkkuillallinen.

    Minun lempihedelmiäni ovat esimerkiksi tuoreet aprikoosit ja kirsikat 🍒

    Leivoin yhtenä päivänä tuulihattuja. Niihin ei tule lainkaan sokeria. Leikkasin terävällä veitsellä kahtia. Pistin väliin vadelmia ja sokeritonta jäätelöä. Jälkimmäinen on aika kallista, mutta ostamme sitä silloin tällöin miehelleni. Itse voin käyttää tavallistakin jäätelöä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu opin sen sademetsätilan omistajalta tuon oikeaoppisen mangon syömisen. 😀 Kannattaa ostaa syöntikypsiä mangoja, ihan hivenen pehmeitä. Nyt on prismassa ainakin ollut aika hyvä mangotilanne. ☺

      Voi kirsikat on tosi hyviä minunkin mielestä!

      Kuulostaa hyvältä nuo tuulihatut! Nehän kävisi minullekin. Kiva kun vinkkasit myös jäätelöstä, kiitos, kesällä voisi ostaa. Kyllä sitä voi tehdä sokeritonta hyvääkin. ☺

      Poista
    2. Hih, ostimme eilen mangon Lidlistä. Siellä oli vain yksi jäljellä. Hiukan on kova, toivotaan että pehmenee huoneenlämmössä. Kivaa perjantaita sekä alkavaa viikonloppua 🍋🍎🍐

      Poista
    3. Kiitos! ☺ Toivotaan, että kypsyy hyvin. 🍓🍉🍊 Kivaa perjantaita ja viikonloppua myös sinne! 💕

      Poista
  5. Hatun nosto sun hyvin alkaneelle sokerittomalle elämälle! Mä tykkään kyllä hedelmistä mutta enempi syönyt marjoja jostain syystä. Banaani, mango, ananas ja kiiwi ehkä lemppareita :) Hedelmistä tehnyt enempi smoothiekulhoja ja marjoja syönyt pelkälleen.Mukavaa iltaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Pakko oli lopettaa sokeri, ei se muuten olis onnistunut. Marjat on kyllä myös hyviä, ja todella terveellisiä! Kiiwi on myös hyvä hedelmä. Olen myös joka päivä tehnyt smoothien. Mukavaa iltaa sulle myös! 💕

      Poista
  6. Mä tykkään kans mangosta, mutta tuore Ananas ja cantaloupe-meloni lukeutuvat lemppareihin, mums. :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuoretta ananasta oon päässyt myös syömään, on kyllä hyvää, mutta tuo cantaloupe-meloni on vieras. ☺

      Poista
  7. Mulla meni herkuton helmikuu mönkään, joten nyt päätin, ettei mitään suklaan ja karkin mussuttamista...vaan niitä hedelmiä! Ei oikein tule semmoisenaan syötyä, mutta smoothieita sitten tekemään. Oon vähän tykästynyt avokadoon. Tuorepuurojakin vois muute kokeilla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Smoothien seassa ne kyllä menee hyvin. Itsekin tykkään avokadosta, antaa kivan rakenteen smoothielle. Tuorepuuroa en ole koskaan kokeillut, mutta kuullut paljon hyvää! ☺

      Poista
  8. Hedelmät ovat hyviä makiannälän taltuttajia. Itse syön tällä hetkellä appelsiineja päivittäin. Ovat mehukkaimmillaan. :)
    Päärynä on kuitenkin lempihedelmäni. Banaania ja omenaa mun maha ei siedä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! Appelsiinit on tosiaan nyt tosi hyviä! ☺ Päärynät on myös tosi hyviä, oon jäänyt niihin vähän koukkuun. 😀

      Poista
  9. Lähes kaikki hedelmät ja kasvikunnan tuotteet maistuu, paitsi polttavat ja väkevät.

    Mulla oli pari vuotta sitten verensokeri 38. Nyt se pyörii kympin molemmin puolin ja lekurista se on ihan hyvä, koska insuliinipistoksista ei ollut kerrassaan mitään apua. :)

    Mukavaa päivänjatkoo sulle sinne!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ☺ Ei mullekaan oikein väkevät ja tuliset maistu.

      Oli se sun verensokeri kyllä ihan kamalan korkea. Aika jännä, ettei insuliinista ollut apua. Onneksi sait arvon laskemaan!

      Mukavaa päivänjatkoa myös sulle! ☺

      Poista
  10. Tykkään kyllä hedelmistä, mutta mulla ne eivät valitettavasti taltuta makeanhimoa, siihen tarvitaan jotain "raskaampaa". Yleensä sitä suklaata. Hyvä että sä olet päässyt pois suklaakoukusta! Mun lempihedelmiä taitavat olla melonit, cantaloupe- ja hunajamelonit ainakin ovat ihania.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, on se kyllä hyvä, ettei enää tee mieli suklaata. 😊 Ennen mulla oli ihan sama kun sullakin, että hedelmät ei riittäneet makeanhimoon. Nuo melonit on mulla vähän vieraampia, pitäisikin joskus ostaa ja maistaa. ☺

      Poista
  11. Mä Olen kuullut kans että mango on tosi hyvä, kun sen saa poimia suoraan suuhunsa.

    VastaaPoista
  12. Kyllä tuore ja makea mango kuuluu minunkin suosikkeihini!
    Smoothieen sekoitan mielelläni mangon mukaan keltaista kiwiä, avokadoa ja tietenkin kanarian pieniä makeita banaaneja!
    Ja kookosmaitoa...hedelmästä, tai pähkinästä sekin kai on!

    Lempeää kevään odotusta sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kun kuulostaa hyvälle tuo sinun smoothie! Hedelmistä saa tehtyä kyllä niin paljon kaikkea hyvää. Tykkään myös niistä pienistä ja makeista banaaneista! ☺

      Ihanaa kevään odotusta sinulle! 💕

      Poista

Ilahdun kommentistasi :)