sunnuntai 5. helmikuuta 2017

Hiusjuttuja

Huomenna on tiedossa hemmottelua, sillä minulla on aika kampaajalle. Käyn kahden kuukauden välein, ja nyt viime kertoina minulla on vain tasattu hiuksia. Oli kampaajan idea, että kasvatetaan tasapitkät ja vähän pidemmät hiukset. Nyt hiukset ulottuvat jo hartioille, mutta niissä on vielä vähän kerrostusta. Tykkään kyllä tästä uudesta mallista, tosin hiukset ei enää mene kiharalle, niin kuin ne ennen menivät.


Olen käyttänyt koko alkuvuoden shampoona ja hoitoaineena näitä Yves Rocherin tuotteita, ja olen niihin muuten todella tyytyväinen, mutta yksi ongelma niissä on. Hiukset joutuu pesemään lähes joka päivä. Niinpä olen päättänyt etsiä uudet tuotteet näiden tilalle. Onko kenelläkään hyviä vinkkejä? Minulla on aika paksut ja vähän kuivat hiukset, niin ja käsittelemättömät. En ole värjännyt hiuksia yli 10 vuoteen.

Mitä hiustuotteita te yleensä käytätte? Itse käytän aika vähän mitään. Jos föönaan, niin laitan lämmönsuojatuotetta. Joskus laitoin geeliä tai muotovaahtoa ym silloin, kun hiukset vielä menivät kiharalle. Nykyään annan hiusten useimmiten kuivua ilman mitään aineita itsekseen. Kampaajani osaa laittaa hiukseni tosi kauniisti. Olen monta kertaa yrittänyt itse laittaa hiukset samalla tyylillä, mutta ei se onnistu koskaan. Kai sitä oppisi, jos oikein kovasti opettelisi. :)

Mukavaa sunnuntaita! <3

28 kommenttia:

  1. Kampaajalle meno on aina luxusta!
    Itselläni on tosi lyhyt malli. Joudun sitä leikkuuttamaan myös melko usein. Viime kesänä sain "operaation väristä pois" suoritettua ja olen ollut siitä asti hopeahapsi! Minulla oli tummanruskea tukka luonnostaan ja vuosia olen sitä värjännyt, välillä mustaksi, välillä punertavan tummaksi.
    Ensimmäiset harmaat putkahtivat 23-vuotiaana. Tyveä jouduin värjäämään 35-vuotiaasta ahkerasti.
    Olen käyttänyt erilaisia shampoita, mutta nyt pesen tasaisin välein kampaajalta ostamallani hopeashampoolla. Se pitää keltaisuuden harmaista ja vaaleista hiuksista pois.
    Olen niin onnellinen kun ei tarvitse värjätä enää. Lisäksi olen saanut tosi paljon kehuja kauniista hiusten väristä.
    Mukavaa hemmotteluhetkeä sinulle! 💗

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ❤ On se ihanaa luxusta!
      Sinulla on varmasti kauniit hiukset! Meidän suvussa on myös muuten tuota varhain harmaantumista. Mielestäni harmaat hiukset on kauniit, ja eikös ne ole nyt suorastaan muotia?
      Mukavaa alkavaa viikkoa sinulle! 💕

      Poista
  2. Kävin juuri matkalla kampaajalla. Vähän tuo liiam lyhyeksi leikkasi, mutta kyllä se siitä kasvaa. Nyky shampooni on Lidlin violetti+harmaa(?) ja se on ollut hyvä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin nopeasti ne hiukset kasvaa. Kiitos vinkistä! Käynkin Lidlissä katsomassa shampoota! 🐱😉

      Poista
  3. Sulla onkin niin paksut hiukset, mun hiukset ne jaksaa kihartua, vaikka selkään saakka onkin, samoin pojalla, lyhyttä tukkaansa vääntää joka aamu asentoon, kun on nii kihara, sukuvika siis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se sukuvika. Teillä on molemmilla nätit hiukset! Ja sulla niin ihanan pitkät hiukset 😍

      Poista
  4. Sunlight palasaippua tai mäntysuopa on pesuaineet joilla pesen hiukset. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niitä en ole koskaan hiuksiin kokeillut, mutta olen kyllä kuullut, että niitäkin voi hiustenpesussa käyttää ☺

      Poista
    2. Toi oli olevinaan vitsi, kun mulla on tukka aidosta nahasta. :DDD

      Poista
  5. Käyn ekokampaajalla, ostan häneltä shamppoot ja hoitoaineen.
    Hiukseni värjätään kasviväreillä. Itse sekä monet muut ovat sanoneet että hiukseni ovat hyvin voivan näköiset.
    Tuota Rocherin on isäntä käyttänyt, tykännyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olenkin kuullut ekokampaajista, että ovat hyviä. Ja voisin kuvitella, että kasvivärit ovat turvallisempia kuin tavalliset värit. Kiitos vinkistä, että ekokampaajilta saa myös shamppoita! ☺

      Poista
  6. Mä käytän vaihellen hiusuotteita mutta Garnerin shampoo ja hoitsikka käytössä. Lisäksi käytän hiusöljyjä/naamioita viikottain tarpeen mukaan. Nyt taas päänahka tosi kuiva ja kutiava, öljyhoidon tarpeessa. Suihkutettavaa hoitoainetta käytän suihkun jälkeen ja ennen föönausta/kihartamista laitan lämpösuijaa ja muotoilusuihketta.Oon myös Yves Rocherilta tilannut vaikka mitä, hiustuotteita ehkä vähempi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkeistä! Garnierin tuotteita en olekaan kokeillut. Niin ja unohdin mainita hiusöljyn, sitä käytän minäkin aina joskus. Mullakin välillä päänahka kutisee. Onhan noita hiustuotteita vaikka minkälaisia. Muotoilusuihkeen haluaisin ostaa, jos vaikka oppisin laittamaan hiuksia.
      Ja sama juttu, Yves Rocherilta tulee tilattua kaikenlaista. ☺

      Poista
  7. Mä ostan kampaajalta Fou Reasons sarjan shampoota. Riittoisa purkki https://www.clipstore.fi/tuote/color-shampoo-varikasitellyille-hiuksille-four-reasons-300-ml/1007/
    Tuohon sarjaan kuuluu muitakin kuin tuo. Tuuheuttava, kosteuttava shampoo jne. Tää punainen tuoksuu minusta marjaiselle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä Minttu! Ei ole tuttu tuote ennestään. Vaikuttaa hyvältä! Se on kyllä totta, että kampaajalta saa hyviä tuotteita. Itsekin olen aina välillä ostanut. :)

      Poista
  8. Shampoona käytössä XZ:n shampoot, silikonittomia ja kotimaisia ja plussana ihanat tuoksut :) Hoitoaine sitten milloin mitäkin, mutta ei tuota XZ:ä, kun tarvitsen jotain silikonipitoista että saan hiukset selvitettyä suihkun jälkeen. Pesuväli mulla yleensä 3 päivää, siinä välissä tulee välillä huuhdeltua pelkällä vedellä, jos päänahka on hionnut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkeistä! Muistelen, että olen joskus käyttänyt XZ:aa, mutta mitään muuta en muista tuotteesta. Sehän on aina plussaa, kun löytää kotimaisen tuotteen! Voisin kokeilla tätä, jos saisin myös pesuväliä pidennettyä. ☺

      Poista
  9. Mä en ole käynyt kampaajalla vuosikausiin =). Samaten en oo värjännytkään, kun olen allerginen hiusväreille. Shampoona on milloin mitäkin (yritän kumminkin kattoo, ettei ole testattu eläimillä jne.) Geelejä, muotovaahtoja yms. en käytä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin eipä siellä kampaajalle tarvitse käydä, jos on pidemmät hiukset. Luulen, että olen myös allerginen hiusväreille ja monille muille hiustuotteille, mm. hiuslakoille.

      Poista
  10. Kampaajalla on ihana käydä.
    Käyn n. kahden kuukauden välein.
    Käytän vaihtelevasti eri shampoita. Ja suihkutettavaa hoitoainetta ja hiuksiin jätettävää hoitoainetta myös.
    Käytän päivittäin myös hiuslakkaa.
    Olen joskus kokeillut myös Yves Rocherin tuotteita.
    Kivaa illan jatkoa Johanna!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! On se ihanaa hemmottelua!
      On se kiva vaihdella shampoita. Mullakin on hiuksiin jätettävä hoitoaina, joskus käytän sitä.
      Yves Rocherilla on paljon kivoja tuotteita!
      Kivaa illan jatkoa myös sinulle! ☺

      Poista
  11. Minä olen kokeillut vaihtelevasti erilaisia aineita hiuksiin. En ole kovasti huomannut eroja mutta en ole ihan "huippuhyvääkään" löytänyt. Muistan joskus monta vuotta sitten eri kampaajalla käydessäni että ostin häneltä redkenin tuotteita. Muistan niistä pitäneeni, hinnasta en niinkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Redkeniä en ole koskaan kokeillut, mutta täällä netissä olen lukenut siitä. Varmasti on hyvä. Minulla on sama, en ole huippuhyvää löytänyt, vaikka etsinyt kyllä olen. No, jospa vielä löytyisi! ☺

      Poista
  12. Monet vuodet kävin kampaajalla parin kolmen kuukauden väliajoin ja ostin shampoot ja hoitoaineet aina sieltä. Nykyään käyn tosi harvoin ja shampoot ostan tavarataloista. Nyt on meneillään XZ öljyhoitoshampoo, sopii tukalleni hyvin. Minulla on luonnontaipuisa tukka.

    Huh, eilen jouduin pesemään tukan (pitkä tukka) kylmällä vedellä putkiongelmien takia. Joten kuten sain sen toimitettua pää alaspäin asennossa 😀Veden ja huoneenlämmön pitäisi korjaantua huomiseen mennessä. Tänään vielä hytistään 🙂 Nämä on näitä vanhan omakotitalon hauskuuksia. Onneksi kutsuttiin eilen putkimies ja saatiin ongelmia ratkotuiksi.

    Toivottavasti oli mukava kampaajareissu 💕

    VastaaPoista
  13. Se XZ on varmasti hyvää, tässä jo aiemminkin kommentoitiin siitä. Minulla myös on luonnontaipuisa, välillä hyvinkin kihara, ainakin jos on lyhyempi ja pätkitty.

    Hui, kylmä vesi ja huoneenlämpö pakkasella ei kuulosta kivalle. Mutta sellaista se on, aina voi yllätyksiä tulla. Toivottavasti saatte huomiseksi kuntoon!

    Ja kiitos, oli minulla mukava kampaajareissu, niin kuin aina. Kampaajani on tosi ihana ihminen, ja toki myös taitava. Hänellä käy melkeen koko meidän suku. 😀

    VastaaPoista
  14. Oi, tuohon shampooseen en olekaa onnistunut törmäämään!
    Käytän Santen jojoba-öljy shampoota ja siihen sopivaa hoito-ainetta.
    Olen tyytyväinen heidän luonnonkosmetiikkaansa, mutta olen huomannut saman, että hiukset pitää pestä useammin.
    Mutta ei sentään pävittäin!

    Leppoisaa viikonloppua täältä Mantelilaaksosta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ☺
      Mullakin oli ekaa kertaa testissä Yves Rocherin shampoo ja hoitoaine. Kuulostaa hyvältä Sante, tykkään myös luonnonkosmetiikasta. Mulla odottelee Santen suihkusaippua ja vartalovoide testiin pääsyä 😍

      Leppoisaa viikonloppua täältä myös sinne! ☺

      Poista

Ilahdun kommentistasi :)