5. tammikuuta 2017

Terveellisen smoothien resepti


No nyt on kylmää! Ja huomiseksi on luvattu vieläkin kovempaa pakkasta! Kyllä on villaviltit ja villatakit taas kovassa käytössä, ja uuni lämpenee meillä aamuin illoin. Onneksi jo lauantaina ilma lämpenee. :)

Olen saanut sokeriarvot laskemaan! Olen niin tyytyväinen, että tämä uusi ruokavalioni on purrut, ja voin muutenkin paljon paremmin. Olen pirteämpi ja jaksavampi. Ja lisäksi minulla on salainen ase käytössä, ja se on tämä smoothie:

1 avokado
1 banaani
vajaa desi jäisiä puolukoita
total 25 voimaruoka-annospussista puolet (viherjauhetta)
tuoremehua reilu loraus
lasillinen vettä

Tuota total 25 voimaruoka annospussia voi laittaa kokonaisenkin. Itse en voi, koska sisältää steviaa, joka aiheuttaa minulle migreeniä. Tuon puoli pussillista pää sietää. Ostin pakkauksen luontaistuotekaupasta. Sisältää mm. spirulinaa, klorellaa, nokkosta, omenaa, villipuolukkaa, porkkanamehujauhetta, punajuurimehujauhetta ja montaa muuta terveellistä ainetta.

Ja sitten vaan tehosekoittimella sekoitetaan ja nautitaan!

Miten siellä taretaan? Tykkäätkö smoothieista? Aiheuttaako stevia kenellekään muulle migreeniä? Mukavaa torstaita! :)

19 kommenttia:

  1. Mä rakastan pakkasta, ulkoilua vaan sillain sopivasti. ;) Tää on ainoita kelejä, jolloin voi viedä futon-patjan koko päiväksi ulos ja ai miten ihana tunne on käydä illalla raikkaisiin petivaatteisiin nukkumaan. <3 Mulla itsellä vatsa ei kestä oikein mitään makeutusaineita, heti ripuli, mutta ei sentään migreeniä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä totta, että pölypunkit saa kyytiä näissä pakkasasteissa! Itse en juurikaan ulkoile näillä keleillä, palelee ajatuskin. Meillä on täällä sisälläkin niin vilposta. Juu, makeutusaineet käy vatsaan myös. Kaiken kaikkiaan eivät tunnu sopivan mullekaan.

      Poista
  2. Kyllä näyttää hyvältä tuo smoothie!
    Varmasti hyvää ja terveellistä! Kyllä tykkään smoothieista!

    Kiva kuulla, että sinulla on jo parempi olo. Hyvä, kun sokeriarvot on laskenut.
    En tykkää yhtään näin kovista pakkasista. Toivottavasti pian lauhtuu!
    Mukavaa illan jatkoa sinulle!❤😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Minäkin tykkään smoothieista. Nyt oli pitkä tauko, etten tehnyt. Viikon ajan olen joka päivä juonut tämän smoothien. Tuntuu sopivan hyvin minulle! Niin ja niille sokeriarvoille. Tietenkin olen myös vältellyt sokeria.

      Minäkään en näistä pakkasista tykkää. Onneksi lauantaina lauhtuu. Tulisipa aikainen kevät!!
      Mukavaa illan jatkoa myös sinulle! <3

      Poista
  3. Herkullisen näköinen smoothie! Pitäisi opetella noihin.
    Kyllä tosissaan paukkuu pakkaset! Vähempikin riittäisi.😨
    Ihanaa illanjatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Smoothiet ovat kivoja; nopeita tehdä ja ravitsevia, jos haluaa. Tykkään! :)
      Kyllä riittäisi pienempi pakkanen!
      Ihanaa illan jatkoa myös sinulle! <3

      Poista
  4. Voi mä tykkään smoothieista tosi paljon ja monta kertaa viikossa tulee tehtyä, välillä vihreitä ja välillä marjoisia tai hedelmäisiä.
    Ja paksummista smoothiekulhoista tykkään myös. Mä en oo kuullutkaan että stevia vois aiheuttaa migreeniä, tosin en sitä juurikaan käytä mutta tän tiedon jälkeen vältän. Kivaa iltaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Smoothiet on tosi hyviä ja näppäriä tehdä, tykkään. Olen myös niitä viherversioita joskus tehnyt, nyt en vähään aikaan. Eniten tykkään avokadosta ja banaanista.
      Sain kamalan migreenin piirakasta, minkä olin makeuttanut stevialla, ja sitten osasinkin yhdistää monet migreenit kyseiseen aineeseen.
      Kivaa iltaa sulle myös! :)

      Poista
  5. Kuulostaa hyvältä smoothielta, täytyy kokeilla kun vähän laihtuu, nyt on nimittäin sen verran vilpoista ettei voisi kuvitellakaan juovansa mitään kylmää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu nyt on kylmä! Lauhtumista täälläkin odotetaan. Aamulla oli sisällä 18 astetta, ei tosiaan tehnyt mieli mitään kylmää syötävää... :)

      Poista
  6. Ihanan näköinen lasi sekä sen sisältö, eikä pöytäliinakaan ole hassumpi :)

    Kiva vinkki tuo terveyskaupan voimajauhe. Kävin joulun alla terveyskaupasta hakemassa raakasuklaata, jotta olisimme voineet valmistaa miehelleni sokeritonta suklaata, mutta pakkauksen avattuamme totesimme että suklaat olikin sekoitettu palmusokeriin. Mistähän saisi pelkkää raakasuklaata?

    Minulla on ollut migreenikohtauksia kauan sitten mutta ne ovat loppuneet. En tiedä mistä johtuivat. Ei mitään miellyttävää. Joskus meni koko päivä sängyn pohjalla kärsiessä.

    Pakkanen on kovasti hellittänyt tänään. Mikä onni, koska olen lähdössä kavereita tapaamaan. Huomenna taidan rakennella smoothien keittiöstämme löytyvistä aineista. Kiitos vinkistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kannattaa varmaan ostaa raakasuklaata varten kaikki aineet erikseen, niin ainakin takuuvarmasti saa tehtyä sokeritonta suklaata. Ohjeita löytyy googlaamalla, se on kuulemma helppoa. Voisin oikeastaan itsekin kokeilla!

      Hyvä, että sinulla on migreenikohtaukset loppuneet. Äidilläni loppuivat myös vähän minua vanhempana, joten elän toivossa, että minullakin helpottaa jossain vaiheessa :)

      Ihana ilma on nyt, onneksi pakkanen helpotti. :)

      Poista
  7. Löysin blogisi ja liityin lukijaksi ja laitoin blogisi osoitteen omalle sivulleni. Käythän sinäkin tutustumassa blogiini ja liity samalla lukijaksi ja laita minun blogini osoite omalle sivullesi. Minut löytyy Blogit.fi
    Lueskelin että sinulla on fibromyalgia sekä migreeni, sama täällä.
    Olisi kiva kirjoittaa omia kokemuksia ja näin tutustua ja saada uusia blogiystäviä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa lukijaksi Tuija! Minä olenkin jo sinun blogin lukija :)
      Migreeni ja fibromyalgia ovat kurjia vaivoja. Olenkin lukenut blogistasi, että kärsit myös niistä.
      Ihan totta, kiva tutustua ja saada blogiystäviä :)

      Poista
  8. Vastaukset
    1. Tykkään myös! Tuo kivaa kermamaisuutta, ja sisältää niin paljon kaikkea terveellistä :)

      Poista
  9. Smoothiet on hyviä ja tulee tehtyä jonkin verran.Tulin tänne blogiisi Satun blogin kautta.Tuo Spirulina on sellainen,mitä olen pohtinut voisko olla ihan ok smoothien mukana.

    VastaaPoista
  10. Smoothiet on hyviä ja tulee tehtyä jonkin verran.Tulin tänne blogiisi Satun blogin kautta.Tuo Spirulina on sellainen,mitä olen pohtinut voisko olla ihan ok smoothien mukana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa blogiini Aikku! :) Smoothiet on hyviä. Olen käyttänyt myös pelkkää spirulinaa, oli vähän liian voimakkaan makusta mielestäni. Mutta sehän tietysti riippuu määrästä :)

      Poista

Ilahdun kommentistasi :)