28. heinäkuuta 2016

Peppi kertoo kuulumiset


Tällä kertaa Peppi kertoo meidän kuulumiset:

"Minä menin emon käsityökassiin, kun ajattelin, että sielläkin voisi nukkua, ja jos siellä olisi parempi olla. Kun joka paikassa on niin kuuma! Voitko kuvitella miltä minusta tuo kuumuus tuntuu, kun minulla on turkki? Iltaisin olen ollut niin kuumissani ja kuitti, etten jaksa juuri edes leikkiä. Veden juominen tekee kyllä hyvää, mutta osaan olla aika ronkeli veden laadun suhteen. Se pitää olla täysin raikasta! Kuka nyt seisonutta vettä juo, en minä ainakaan. 

Emo kirjoo edelleen sitä toista liinaa. Minun apu ei kelpaa, ja siitä olen aika näreissäni. Sillä minun avulla se valmistuisi paljon nopeammin, ja siitä tulisi myös paljon kauniimpi. Minua niin kovasti kiehtoo se liina, kun siinä on punatulkkujakin sillä lailla langoilla tehtyinä. Ja linnut ovat minun erikoisalaani, tiedäthän.

Emo on ollut aika väsynyt, ja sillä on ollut sitä migreeniä, vaikka ei se siitä paljon puhu, mutta minä tiedän. Minä menen joka ilta emon viereen sohvalle, kun emo tekee sitä liinaansa, niin minä nukun siinä (isännän ajan pois siitä!). Sillä lailla pidän huolta emosta."

Miten siellä jaksetaan? Tykkäätkä helteistä? Mukavaa torstaita! :)

16 kommenttia:

  1. Ihana, kun Peppi "kertoo" kuulumisia!❤️😊
    Voin kuvitella, että haluaisi auttaa liinan teossa.😀
    Toivottavasti nähdään sitten valmis liina!
    Ja kyllä on kissoilla ja muilla eläimillä nyt kuuma. Raikasta vettä pitääkin aina olla saatavilla.

    Kyllä se kesäkin kiva on ja lämpimät ilmat. Mutta ei niitäkään ilmoja kauaa jaksa.
    Siksi Suomessa on kiva asua, kun vaihtelevat ilmat.😊
    Ihanaa, kun syksy tulee!
    Mukavaa torstai päivää sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sari! Juu, pitää Pepinkin saada välillä puheenvuoro! :D
      Se on tosiaan innokas apulainen, ja saattaa loukkaantua, jos kielletään auttamasta. Kyllä laitan kuvan valmiista liinasta :)
      Raikas vesi maistuu kyllä meille kaikille :)

      Totta, ihanaa, kun ilmat vaihtelevat. Minäkin odotan syksyä jo niin kovasti. Niitä pimeneviä iltoja ja viileitä päiviä :)
      Mukavaa torstai-iltaa! :)

      Poista
  2. Tirppaliina kuulostaa oikein hyvältä! Helle on tosi raskasta - ei pysty lainkaan nauttimaan auringosta. Onneksi meillä on sisällä viileää. - Pepsi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tirppaliina on hyvä! Vielä kun saisin olla tekemässä sitä! Minäkään en ole yhtään auringossa nyt, paitsi jos täytyy vahtia naapurin kissoja. - Peppi

      Poista
  3. Ihanasti kerrottu ♥ Migreeni sais kyllä häippästä sieltä, helle ja migreeni on huono yhdistelmä! Mukavaa torstaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Migreeniä ei kyllä kaivata. Mulla helle oikeen altistaa sille. Mukavaa torstai-iltaa! :)

      Poista
  4. Kissani kulkee omia polkujaan, makaa päivisin naapurin kuusten alla, yön tullessa tulee sisään, Raikasta vettä pitää olla tarjolla. Migreeni on huono juttu, mutta sinunkin pitäisi päästä liinan tekoon. Aurinkoisia päiviä toivottaa kissansa palvelija.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se onkin kissalle kiva, jos voi mennä miten haluaa ja palvelu pelaa. Meillä on niin levoton ympäristö, että Peppi on ihan sisäkissa. Mutta palvelu pelaa meilläkin :)
      Liinaa on kyllä kiva tehdä :)
      Aurinkoisia päiviä sinullekin! :)

      Poista
  5. Harmi kun Peppi ei vissiin tykkää uimisesta, meidän monsterit vilvoittelevat helteellä omassa kahluualtaassaan :D Tsemppiä migreenin kanssa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei Peppi oikein uimisesta välitä :D Voin kuvitella, miten monsterit nauttivat vedestä! Ja kiitos tsempistä! :)

      Poista
  6. Peppi...sehän on oikein linssilude. Millaa ei saa siis mitenkään kameran eteen. Sais nää helteet jo vähän hellittää...ärsyttää olla hiestä märkä koko ajan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, Peppi on välillä linssilude :) Kyllä sais viiletä, ihan tarpeeksi on nyt hikoiltu!

      Poista
  7. Osku ja Onni terkuttaa ja kertoo, että tykkäävät helteistä varjossa. Ihanasti lämmittää vanhoja luita. Emännällä oli reissun päällä neljän päivän migreeni ja se harmitti, vaikka matka olikin kiva. Muuten kaikki kivasti. Mukavaa viikonlopun jatkoa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos terkuista Oskulle ja Onnille, ja täältä myös terkkuja :) Voi ei, neljän päivän migreeni on kurjaa, se vie voimat. Minkäköhän takia se tulee aina matkoilla, mullakin. Mukavaa viikonlopun jatkoa sinne myös! <3

      Poista
  8. Hienoa Peppi, että pidät emosta huolta! Vaikka oishan se kiva jos emo päästäis sinutkin auttamaan liinan tekemisessä, olisi varmasti tullut vielä nykyistäkin hienompi. :) - Mörkö ja Mymmeli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Mörkö ja Mymmeli! Kyllä minä pidän huolta emosta. Ja se liina olis paaaljon nätimpi, jos minä olisin saanut sitä pöllyttää! :) - Peppi

      Poista

Ilahdun kommentistasi :)