11. toukokuuta 2016

Rakot jaloissa crocseja ostamaan


Täällä sitä kirjoitellaan kantapäät auki. Kaikista jalkakivuista huolimatta päätin viime viikolla mennä lenkille, ja menin. Kaikki meni ihan hyvin, ja päätin mennä seuraavana päivänäkin. Kysymyksessä oli siis puolen tunnin lenkit, ei sen kummempaa. No tällä jälkimmäisellä lenkillä askel ei enää kulkenut, sillä kantapäitä poltteli, ja tuntui, ettei oikein mitenkään voinut kävellä. Kotona sitten karu totuus kävi ilmi; kantapäät oli ihan auki, ja suihkussa teki mieli huutaa ääneen.

Pari ekaa päivää selvisin rakkolaastareilla, mutta sitten huomasin, että ei ne kantapäät ala paranemaan, ja otin laastarit pois, ja aloin antamaan ilmakylpyjä niille. Pulmaksi tuli kengät. Päädyin ostamaan crocsit, koska niille on täällä maalla käyttöä muutenkin. Ja ovat niin hyvät jalassa, että miksi en ole ostanut niitä aiemmin?

Nyt olen hoitanut kantapäitä Bepanthenilla ja tosiaan niillä ilmakylvyillä. Vielä on pitkä matka paranemiseen. Kärsivällisyyttä koetellaan, kun ei pääse vesijuoksemaankaan.

Olen tietenkin pohtinut, että miksi näin kävi. Lenkkarit ovat olleet minulla käytössä joitain kertoja aiemminkin, mutteivat vielä kovin aktiivisesti. Lisäksi minulla on taas ollut jaloissa turvotusta (fibromyalgian vuoksi kai). Ja ehkä se sukkakin oli liian ohut. Isäni sanoo, että uusissa lenkkareissa pitää aina olla 2 ohutta sukkaa. Luultavasti nämä lenkkarit saavat jäädä, ja kaivan esiin jotkut vanhat, sitten kun kantapäät ovat ok, ja voin taas lähteä kävelemään.

Onko siellä kohtalotovereita? Onko sinulle koskaan käynyt näin? Miten hoidit jalkoja? Ihanaa keskiviikkoa! <3

19 kommenttia:

  1. Ei kissat tarvitse tossuja eihän Peppi - hih hih :D :D - Pepsi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tarvitsekaan Pepsi, meillä on tossut omasta takaa, ja hienot onkin! - Peppi

      Poista
  2. Mulla on tosi hankalat kantapäät, useat juoksu tai kävelykengät on muotoiltu ihan väärin mun jalalle. Niissä on usein korkea kanta ja hitto sellaiset hiertää mulla, eivätkä muovaudu mun jalkaan ollenkaan. Tosi matalakantaisia kenkiä on hirmu vähän, mutta ne on ainoita, jotka istuu mulle. Tosiaan ilma auttaa ja se, että yrittää olla äsyttämättä kohtaa lisää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla taitaa olla myös hankalat kantapäät, ja hankalat jalat ylipäätänsä, huokaus. Sen takia kenkien ostaminen on aina työn ja tuskan takana.
      Juu, ilma tuntuu auttavan, ja se, ettei mikään enää vähääkään hankaa.

      Poista
  3. Ei oo oikein kokemusta, mutta crocsit on kyllä ihan parhaat kengät.

    VastaaPoista
  4. Bepanthen on kyllä monikäyttöinen. Hyvä, jos olet saanut jo jalat paranemaan päin.
    Ei ole kokemusta. Mutta hienot crocsit olet ostanut ja kivat jalassa.

    Hyvää keskiviikkoa sinne!😊🐱

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sari! :)
      Oon ihan koukussa Bepantheniin, mulla on sitä käsilaukussakin aina mukana. Se on maailman parasta huulirasvaa myös!
      Crocsit on tosi hyvät jalassa. Olisin ostanut pirteämmän väriset, mutta ei ollut kun sinisiä. Mutta ihan kivat nuokin on. :)
      Hyvää keskiviikkoa! :)

      Poista
  5. Täällä kohtalotoveri! Mulla kuluu rakkolaastareita, sillä lähes kaikki kengät ovat mulle vääränlaisia. Mulla on oikeet ongelmajalat. Ostin Eccon tennarit kun niitä kehuttiin jalkaystävällisiksi. Pyh ja pah. Sain ihan älyttömän rakon toiseen jalkaan. Viime kesänä ostin parit Anti-stress-kengät. Joo, eivät olleet nimensä mukaiset.. Ärsyttää ajatellakin kuinka paljon mulla menee rahaa rakkolaastareihin.

    http://smokyeyecandy.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu rakkolaastarit on ihan ehdottomia, harmi kun maksavat niin paljon. Mutta pahalta kuulostaa tuo sun tilanne, jos ei jalkaystävälliset kengät toimi. Anti-stress-kengistä en ole kuullutkaan. Tsemppiä, ja toivottavasti löydät toivivat kengät! :)

      Poista
    2. Kiitos. :) Mä tarkoitin Riekerin kenkiä noilla Anti-Stress kengillä. Ei vaan tullut merkki mieleen. :)

      Poista
    3. Mulla on parit Riekerin kengät, ja ovat ihan hyvät jos ei kävele paljon. Mutta jos enemmän kävelee niin alkaa hiertämään. Noi crocsit on parhaimmat, ei hierrä :D

      Poista
  6. Mulla uudet kengät hiertää lähestulkoon aina rakoille jalat. Siksi käytän niitä aina alkuun vaan lyhyitä aikoja kerrallaan, että muotoutuvat pikkuhiljaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin munkin kannattaisi tehdä. Oon vaan aina niin innoissaan, kun on uudet kengät, että niitä pitää heti käyttää jatkuvasti :)

      Poista
  7. ai ai, varmaan kipeet, toivottavasti paranee pian. Täälä ollaan vielä flunssan kourissa, mutta kuumetta ei enää ole. Paljon mieltä piristi kiva lahja, jonka minulle laitoit . KIITOS PALJON ja terveisiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä, kiva kun tykkäsit! :) Voi harmi, että olet vielä kipeä. Toivottavasti tulet pian kuntoon <3 Rakot on alkaneet parantua niin, että eivät enää ole auki. Pikaista paranemista sinne ja terveisiä kaikille! :)

      Poista

Ilahdun kommentistasi :)