keskiviikko 27. huhtikuuta 2016

Jalkakipuja ja jalkavoiteita


Olen jo useita vuosia rasvannut jalkoja säännöllisesti joka päivä, sillä haluan pitää kipeistä jaloistani mahdollisimman hyvää huolta. Minulla siis on nivelrikkoa varpaiden nivelissä, ja eihän rasvaus toki niihin pure, mutta ainakaan ei tule kovettumia ja kipuja niistä. Jalkojeni kivut ovat sitä luokkaa, että en voi enää lenkkeillä muuta kun siellä vedessä. Tai voin toki, mutta sen jälkeen voi varautua koviin kipuihin.


Tästä aasinsiltana hyppäänkin Lushin Pink Peppermint jalkavoiteeseen, minkä ostin Tukholman liikkeestä. Minulla oli jo etukäteen tämä kyseinen jalkavoide mielessä, sillä olin lukenut, että se voi "raikastaa särkeviä jalkoja". Kiinnostuin siitä siis kovasti, ja päätin ostaa voiteen testiin. Voide päätyi testiin jo samana iltana, olimmehan kävelleet kaupungilla jonkun verran. Sillä kun yritin käydä nukkumaan yöllä, jalkojen särkeminen yltyi, ja mietin jo, että saanko nukuttua ollenkaan. Sitten muistin onneksi tämän voiteen, ja rasvasin jalat sääriin asti Pink Peppermintillä, ja kipu helpotti! Olin aika hämmästynyt voiteen tehosta, tosin en kauaa, sillä samassa sitten nukahdinkin. :) Nyt olen käyttänyt voidetta aina silloin, kun jalkoja on särkenyt enemmän.


Boreaksen jalkavoiteen ostin Mariellalta eli siis laivalta, ja se on ihan ok rasvaa. Imeytyy tosi nopeasti, mutta ei ehkä ole kaikkein rasvaisin voide. Tätä en ostaisi uudelleen.


Acon jalkavoide on se voide, mitä eniten käytän. Se on sopivan rasvaista, tuoksuu hyvälle ja on helposti saatavilla, eli sitä myydään apteekeissa. Mutta välillä on kiva kokeilla muitakin voiteita. :)

Ja onhan tämä jalkojen rasvailu siinäkin mielessä ajankohtaista, että ihan pian on kesä, ja kaivetaan sandaalit esiin! Miten siellä sujuu huhtikuun viimeiset päivät? Mikä on suosikki jalkavoiteesi? Ihanaa keskiviikkoa! <3

14 kommenttia:

  1. En rasvaile jalkoja.
    Uskon että piparminttu raikastaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se raikastaa, aivan ihanaa voidetta. Mulle taas rasvauksesta on tullut rutiini suihkun jälkeen :)

      Poista
  2. Tuo Pink peppermint voide näyttää kivalta.
    Minulla ei ole mitään tiettyä jalkarasvaa. Kokeilen erilaisia!
    Nytkin taitaa olla kolme eri voidetta. En kyllä muista merkkejä.
    Keväällä olen aina käynyt jalkahoidossa, niin kesällä on sitten jalat "pehmoiset"!

    Ihanaa illan jatkoa!😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minustakin on kiva kokeilla erilaisia tuotteita aina, en tiedä miksi olen tässä jalkarasvassa vähän jämähtänyt tuohon Acoon :)
      Jalkahoidot ovat ihania! Olen vuosia sitten käynyt. Silloin oli kaikenlaisia kovettumia ym. Nyt jalat on suht hyvässä kunnossa noiden kovettumien suhteen, mutta silti olisi ihana mennä jalkahoitoon...
      Ihanaa illan jatkoa myös sinne! :)

      Poista
  3. Mielenkiintoista, että Lush on auttanut myös särkyyn, ihan loistavaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli tosi positiivinen yllätys! On se loistavaa :)

      Poista
  4. Minä rasvaan jalat joka aamu ennen kuin laitan sukat jalkaan. Pysyy pehmeinä :) Rasvana on käytössä Helosan. Tuli muuten mieleen tuosta nivelrikosta, että syötkö yhdistelmää MSM, glukosamiini + omega 3? Olen kuullut monen saaneen apua noista nivelrikkokipuihin. Ja hevosilla ja koirillahan nuo ovat ihan yleisesti käytössä nivelrikon hoidossa :) Itsekin syön noita (siis ihan ihmisten valmisteita).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. MSM mulla on käytössä, ja se auttaa fibromyalgiaan. Se on myös vähentänyt jalkateräkipuja. Glukosamiinia ja omegaa en syö. Itse asiassa tuosta glukosamiinista en tiedä yhtään mitään, joten täytyykin ottaa selvää! Omegaa en syö, kun se pahentaa ruusufinniä. Kaikki öljyvalmisteet pahentaa. Muutenhan se oliskin tosi hyvä tuote. Mutta kiitos siis näistä vinkeistä! :)

      Poista
    2. Glukosamiini kannattaa ottaa MSM:n tueksi, ne pelittää yhdessä parhaiten :) Jos se vaan sopii. Taitaa olla äyriäispohjaista.

      Poista
  5. Saakohan tuota Lushin rasvaa Suomesta? Voisin miehelle ostaa, kun sillä aina välillä jalkoja särkee. Ihanaa iltaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lushilla on 2 liikettä Helsingissä sekä verkkokauppa www.lush.fi Siellä on paljon ihania tuotteita. Tuoksut on aika voimakkaita, eli liikkeen tunnistaa jo tuoksusta :)
      Ihanaa iltaa sinne myös! :)

      Poista
  6. Tuo Pink Peppermint on hauska. Ihan kuin jäätelöä purkissa, heh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se ihanan näköistä, ihan syötävän suorastaan :)

      Poista

Ilahdun kommentistasi :)