perjantai 19. helmikuuta 2016

Turhautumista

Kasvojeni ihon hoito on tänä talvena ollut erittäin haastavaa, ja olen välillä ollut aika epätoivoinenkin. On ollut hetkiä, kun tilanne on näyttänyt paremmalta, mutta sitten pum ja useampi näppy on noussut hetkessä naamaan. Ja kun ne entisten näppyjen arvetkaan eivät ole ehtineet haaleta niin iho on aika kirjava. Masentavaa. Olen kokeillut eri merkkisiä tuotteita aina perusvoiteista vähän kalliimpiin tuotteisiin löytämättä toistaiseksi sopivia tuotteita. On ihoni toki vähän parempi, kuin se joulukuussa oli, mutta ei se terve vielä ole.

Eli ruusufinni minua kiusaa yhä edelleen, ja se on ikävä vaiva. Olen kirjoittanut siitä aiemmin, ja toivonut löytäväni sopivat kosmetiikkatuotteet, joilla hoitaa vaivaa. En halua antibiootteja niiden sivuoireiden vuoksi, sitä paitsi eivät ne välttämättä edes auta. 

Mutta en ole suinkaan luovuttamassa tätä taistoa. Kosmetiikalla yritän edelleen hoitaa ihoa ulkoapäin, ja ravinnolla sisältäpäin. Yksi taikakeinojani on mehulingolla tehty mehu, mutta en ole jaksanut tehdä sitä joka päivä. Mutta aina silloin tällöin. Siihen tulee porkkanaa, punajuurta ja omenaa. On muuten hyvääkin!

Testaamistani kosmetiikkatuotteista olen oppinut sen verran, että minun iho ei pidä voimakkaista tuoksuista, monimutkaisista koostumuksista, muttei toisaalta ihan perusvoiteestakaan. Tuotteet, jotka ovat parhaiten toimineet tähän mennessä, ovat olleet Cliniquen tuotteet, mutta niidenkin kanssa on tullut lisää näppyjä. Pahimman shokin iholleni aiheutti philosophyn renewed hope in a jar. Mutta nämä ovat tietenkin yksilöllisiä juttuja, ja philosophy voi hyvin toimia jollain toisella henkilöllä, jolla on ruusufinni. Itse päädyin philophyn jälkeen Apobasen perusvoiteisiin aina eiliseen asti, jolloin luin uutisista, että ne vedetään markkinoilta ihoärsytyksen vuoksi. Sillä hetkellä tunsin suurta turhautumista, mutta loppujen lopuksi kaikki kääntyi ihan hyvin. Nyt kaapissa on supermielenkiintoinen kasvovoide, josta myyjä sanoi, ettei se aiheuta ainakaan lisäongelmia. Joten toivo elää! 

Miten siellä iho voi? Ihanaa viikonloppua! <3

14 kommenttia:

  1. Minun iho pysynyt yllättävän hyvänä tämän talven.
    Olen käynyt nyt kerran kuussa kasvohoidossa ja ihon puhdistuksessa ja sen varmasti auttanut.
    Olen myös löytänyt miulle mieluisat ihonhoitotuotteet.

    Mukavaa viikonloppua !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Napamassu! Oi kasvohoidot kuulostavat ihanalle :) Varmasti auttavat ihoa pysymään hyvässä kunnossa. Ja se on tosi hieno juttu, että olet löytänyt sopivat tuotteet ihollesi. Se on kaiken a ja o, ja myös mun tavoite on löytää itselle sopivat tuotteet. :)

      Poista
  2. Kasvovoide hankaluuksia täälläkin. Näppyjä tulee nyt vaikka mistä. Hyväksi olen tällä hetkellä todennut ihan S-kaupasta ostamani halvan Himalaya merkkisen voiteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä! En ole kuullutkaan kyseisestä voiteesta, tutkinkin ensi kerralla S:ssä voiteen. Ja harmi, että myös sulla tätä näppylävaivaa. Ei ole kivaa.

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Niin ja nyt oli vielä ne kovat pakkaset. Mullakin kuivui iho paljon.

      Poista
  4. Tosi kurjaa, et sulla on hankala kausi sen ruusufinnin kanssa. Tiedän niin, mistä kirjoitat. Tää talvi on niin kuivattavaa aikaa, että itselläkin ollut enimmäkseen hankalaa ruusun kanssa. Kranttu kaveri toi ruusu, kun sillä ei oikein koskaan ole hyvä. Nyt kaksi viikkoa iho on jostain syystä ollut hyvä, jee! Siis ruusu on kyllä yrittänyt, mutta Rosazol-voide on voittanut 6-0. Ainoastaan poskipäät punoittaa, mutta saan ne meikillä ihan kivaksi. Mä en uskalla vaihtaa nyt mitään ihonhoidossa tällä hetkellä.

    Ärsyttävä se Apobase-homma, siis se vika. Toivottavasti ei tule pitkää taukoa. Vastaavissa lääke- tai voidepoisvedoissa on joskus kestänyt, että taas on saanut apteekeista.

    Toivottavasti se uusi voide auttaisi sulla! Koita jaksaa vaan lingota, jos se auttaa. Paraskin puhumaan, kun meil on se lokakuun muuton jäljiltä vieläki kellaris... Mut ehkä saan nyt haettua. :)

    Hyvää viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Joo, nyt on hankala kausi menossa. Yleensä ei ole kestänyt näin pitkään, eli varmaankin pakkaset pahensi entisestään. Ja se on totta, että ruusulla ei ole koskaan hyvä.
      Hieno juttu, että sulla on nyt iho ollut hyvä! Ja ei kannata vaihtaa mitään tuotetta. Onneksi meikillä tosiaan saa peitettyä aina tarvittaessa.

      Joo saa nähdä, kauan Apobase on pois markkinoilta. Olen tykännyt käyttää muutenkin sitä voidetta, joten toivottavasti sitä saa taas pian.

      Ja en lyö vielä hanskoja tiskiin. :D Tsemppiä sulle myös linkoamiseen! :)

      Poista
  5. Kyllä talvella iho on kuiva. Kesällä, kun saa aurinkoa niin ihokin voi paremmin.
    Mukavaa lauantai päivää sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se taitaa monella olla, että iho voi paremmin, kun on auringossa. Ruusufinnissä aurinko on pahasta, mutta onneksi on olemassa aurinkovoiteet. :)
      Mukavaa lauantaita Sari! :)

      Poista
  6. Iho on ihan ok. Mä olen käyttänyt sitä kookosöljyä nassuuni. Mukavaa launantaita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kookosöljystä oon kuullut paljon hyvää, ja kokeilin itsekin sitä muutama vuosi sitten. Se ei vaan iskenyt mulle. Hienoa, että se sopii sulle! :) Mukavaa lauantaita!

      Poista
  7. Tsemppiä! Talvella joudun rasvaamaan paljon, mut asia mistä oon onnellinen , että iho on parantunut, kun tulee ikää:) finnit ovat poissa:) jotain hyvää vanhenemisessa ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Noora!:) Munkin iho tuntuu aika kuivalta, vaikka näppyjä tuleekin. Hieno juttu, että sulla on iho kunnossa :) Sitä minäkin nyt kovasti tavoittelen!:)

      Poista

Ilahdun kommentistasi :)