maanantai 8. helmikuuta 2016

Helmikuun alku meillä


Helmikuu on alkanut vähän tahmeasti. Edelleen nukuttaa normaalia enemmän, jopa parit päikkärit olen nukkunut, vaikka yleensä en osaa nukkua päivällä. Mutta ihanaa, että on jo helmikuu! Ja ihanaa, että ne kaameat pakkaset on ohi. Me ollaan miehen kanssa käyty nyt kerran kuntosalilla, ja tarkoitus olisi tästä jatkaa. Inspiraationani toimii siskoni ja siskon poika, jotka käyvät säännöllisesti kuntosalilla. Terkkuja sinne! Me myös ollaan nyt aloitettu! :)

En tiedä, onko kukaan miettinyt, mitä kuuluu kivuilleni, mutta ajattelin niistä vähän kertoa. Eli fibromyalgiakivut ovat pysyneet hyvin hallinnassa, josta olen äärimmäisen kiitollinen. Ainoastaan sormet ovat vähän kipeät ja kömpelöt, varsinkin oikea peukalo. Olkapää on pysynyt aika hyvässä kunnossa, samoin varpaat. Oletan, että MSM-jauhe auttaa. Syön sitä edelleen säännöllisesti sen reilun teelusikallisen päivässä. Valitettavasti en voi sanoa, että migreenikivut olisivat yhtä vähäisiä. Niitä on ollut ihan liikaa, ja aika rajujakin kipuja. Kohtausta on aina monta päivää putkeen, ja kun kipu viimein on ohi, olen ihan puhki. Joten osittain tämä väsymykseni voi johtua migreeneistä. Mutta, onneksi nyt on ollut useampi kivuton päivä! :)

Pepille kuuluu oikein hyvää. Joka päivä mies leikittää Peppiä sen lelun kanssa, minkä Peppi sai Salaiselta Joulukissalta joulun alla. Ja jos mies ei tajua alkaa leikkimään Pepin kanssa, tuijottaa Peppi häntä huoneen toiselta laidalta verisesti loukkaantuneella katseella. Minä taas leikin Pepin kanssa aina paperitollolla, se on meidän juttu. Monta kertaa päivässä leikitään. Nämä kaksi leikkiä ovat Pepin suosikkeja, joita tyttö jaksaisi leikkiä vaikka kuinka paljon. Ja virtaa tytössä todella on. Jos yhtään olen oikeassa, niin näissä mustavalkoisissa kissoissa on yleensäkin energiaa tosi paljon. :)

Miten siellä on helmikuu alkanut? Mukavaa alkanutta viikkoa! :)

14 kommenttia:

  1. Varmaan nuo migreenikohtaukset tosiaan väsyttää enemmän. Voi sinua. Toivottavasti kipuilut loppuvat!
    Ihana kuva Pepistä! On kyllä ihana kissa. Minun vanhempieni kissa tykkää myös leikkiä paperitolloilla.
    Enemmän kuin kaupan leluista. Kovin on touhukas kisu myös heillä. Tänään viimeksi kävin Kisulia moikkaamassa.
    Ihanaa maanantai iltaa sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sari! Toivottavasti kivut tosiaan vähenisi.
      Peppi on kyllä kaunotar <3 Paperitollot ovat monien kissojen mielestä kivoja leluja. Varmasti ihana kissa myös vanhemmillasi! :)
      Ihanaa maanantai-iltaa sinullekin! :)

      Poista
  2. Mustavalkoiset on huippuja vai mitä Peppi! - Pepsi

    VastaaPoista
  3. Vähän tahmeasti ja joku kummallinen väsymysaalto on mullakin, kun saatan nukkua jopa kymmenen tunnin yöunia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli sitä on liikkeellä. Myös mun täytyy nukkua pitkiä yöunia. No, odotellaan sitä kevätaurinkoa :)

      Poista
  4. Tsemppiä! Toivottavasti ne pakkaset ei tuu takas. Ainakin nyt näyttäisi, että kevät saapuu kovaa vauhtia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Satu! Niinpä! Pakkasia ei kaivata. Helmikuu menee aina tosi nopeasti, ja maaliskuu onkin jo kevätkuukausi :)

      Poista
  5. Kiva et ootte käyny salilla, minä oon jo ihan riippuvainen siitä. Toivottavasti migreeni ja muut säryt helpottaa, kipu vie niin voimia. Mulle muuten autto magneesium hyvin lihaskipuihin, tai ei poistanut, mutta lievitti. Terveisiä perheelle meijän sakilta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Salilla käymisestä tulee hyvä olo, ei ihme, että oot riippuvainen siitä. Oon nyt käynyt myös vesijuoksemassa, ja se on myös tosi ihanaa kipeille jäsenille. Ootko muuten huomannut, että magnesium auttaa myös nukkumaan paremmin? Oon syönyt sitä jo jonkin aikaa, ja aina jos lopetan, niin yöunet heikkenee heti. Kiitos terkuista, sinne myös! :)

      Poista
  6. Olen kokeillut nyt glukosamiinia msm:än kyljessä ja olen kovasti tyytyväinen. Suosittelen, apteekista saa tujua tavaraa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tästä en ollut kuullutkaan, kiitos vinkistä! Tutustunkin siihen paremmin. Ja se on kyllä totta, apteekista saa tujua tavaraa :)

      Poista
  7. Tsemppiä ja hyvä jos kivut vähän edes helpottaneet. Itselläni on myös migreeniä ja se kyllä viä voimat joten en ihmettele jos on väsy!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Migreeni on viheliäinen vaiva. Kurjaa, että myös sulla on sitä. Mukavaa perjantaita Noora! :)

      Poista

Ilahdun kommentistasi :)