13. tammikuuta 2016

Pakkaset ja käsivoiteita kuiville käsille


Käsien iho on ollut tosi kovalla koetuksella viime aikoina, sillä minulla on muutenkin vähän atooppinen ja kuiva iho, ja nyt on vielä ollut nämä kovat pakkaset. Päivän mittaan pesen käsiä paljon, joten rasvaa menee myös. Tässä 5 käytössäni olevaa käsirasvaa tällä hetkellä. Ajattelin jakaa hieman ajatuksiani niistä. Lähdetään liikkeelle vasemmalta.

Natusan tuli joulukuun LivBoxista, ja olen käyttänyt sitä paljon päivisin. Se on hyvin kosteuttava, ja imeytyy suht nopsaan. Tuoksu on hyvä, ehkä aavistuksen liian voimakas makuuni, mutta olen siihenkin tottunut.

Laveran Orange Feeling on minun messutuliaisiani syksyltä. Se on melko kevyen tuntuista, mutta kosteuttaa silti hyvin. Käytän sitä myös päiväaikaan. Tuoksu on tietenkin appelsiininen.

L´Occitanen Shea Butter käsivoiteen ostin myös messuilta lokakuussa, ja olen tästä kirjoittanut aiemminkin. Se on todella hyvää ja tuhtia rasvaa laittaa yöksi kuiviin käsiin. LivBoxin kautta tutustuin myös tähän rasvaan alunperin. Tuoksu on ihan ok.

Lushin Lemony Flutter on Tukholman tuliaisia. Miehen kanssa viime kesänä siellä kävimme, ja säästeliäästi olen tätä purkkia käyttänyt. Eli kun kädet ovat kaikkein pahimmassa kunnossa, käännyn tämän rasvan puoleen, ja laitan sitä yöksi. Se on todella tuhtia rasvaa, ja tuoksuu siis sitruunalle. Ihanaa!

terre d`Oc:in Karitevoiteen ostin myös messuilta Helsingistä, ja se on ollut yhtä ihanaa, kuin minkä näköinen tuo tuubi jo pelkästään on! Yöksi käytän sitä vuorotellen L´Occitanen voiteen kanssa. Siinä on aika kiva tuoksu, ja kosteuttaa tosi hyvin. Nyt se on loppumassa, ja en varmaan raaski tilata netistä normaalihintaan uutta, eli aika tyyris on.

Näistä rasvoista edullisimmat ovat Natusan ja Lavera. Natusania myydään ihan normikaupoissa, ja Laveraa Sokoksella ja verkkokaupoissa kuten Hyvinvoinnin tavaratalossa. L`Occitanea löydät heidän omasta verkkokaupasta sekä kivijalkamyymälästä Helsingistä ja myös Sokokselta, Lushilla on 2 kivijalkamyymälää Helsingissä sekä verkkokauppa ja terre d´Oc:cia löydät ainakin Biodellystä.

Jos etsit tuoksutonta käsivoidetta, niin nämä 5 rasvaa olivat kaikki tuoksullisia. Mutta esim. LV:llä on sellainen hyvä voide, kuin "Täyteläinen jalkavoide", joka on tuoksuton, ja sitä voi käyttää kuiviin käsiin. Olen sitäkin joskus käyttänyt (tuli muuten myös LivBoxista!). Sitä myydään ainakin Prismassa, ja hinta on muistaakseni noin 5 euroa.

Ja minun kädet ovat tällä hetkellä olosuhteisiin nähden hyvässä kunnossa! Mutta kyllä niitä rasvaankin!

Onko siellä kädet kuivuneet pakkasessa? Mukavaa keskiviikkoa! :)

14 kommenttia:

  1. Mielenkiintoinen postaus! Itsellä on tällä hetkellä todella kuivat kädet koko ajan, vaikka rasvaan.
    Tällä hetkellä käytössä joku avonin käsivoide. Vaniljan tuoksuinen, muttei riittävän hyvä kuiviin käsiini.
    Töissä minulla on muistaakseni joku Lumenen käsivoide. Hakusessa on hyvä käsivoide.
    Itselläni myös atooppinen iho.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että tykkäsit tästä postauksesta :) Olen myös käyttänyt Avonin ja Lumenen käsivoiteita, mutta eivät ole olleet riittävän tehokkaita mulle ainakaan näin talvella. Itse olen kokenut hyväksi sen, että on yöksi ja päiväksi eri voiteet :)

      Poista
    2. Täytyykin käydä ostamassa kaksi eri käsivoidetta.
      Yö ja päivävoide. Kiitos vinkistä!

      Poista
    3. Hieno juttu, että tästä oli apua! :)

      Poista
  2. Minä käytän Erisanin hajusteetonta käsirasvaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on tainnut joskus vuosia sitten olla myös sitä :)

      Poista
  3. Juu vähän, olen laitellut yöksi TBS:n vartalovoita paksun kerroksen käsiin ja päivisin Absolutionin käsivoidetta ja kädet on pysyneet suht hyvänä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. TBS:n vartalovoit on kyllä tosi hyviä myös käsivoiteina, minäkin käytän aina välillä :)

      Poista
  4. Hassua. Mää en pysty tota Lemony Flutteria käyttään sen voimakkaan tuoksun takia. :D Kun taas tuo Natusan ei tuoksu juuri millekään mun nokkaan... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, makuasioita. Taidan olla sitruunafani, ja siksi tykkään Lemony Flutterista. Tosin muistelen, että aluksi se tuntui mustakin aika voimakkaan tuoksuiselta :)

      Poista
  5. Mulla on varsinkin näin talvisin lähes joka pöydän nurkalla käsivoidepurkki, jotta muistan rasvailla joka välissä. Öisin käytössä on luottorasva Helosan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Helosania mulla ei ole koskaan ollut, mutta se on varmaan tosi hyvää rasvaa. Näin talvella voiteita menee tosiaan paljon :)

      Poista
  6. Kädet kuivuu koko ajan ja nyt on käytössä ollut avonin suklaa käsivoide, mutta tähän mennessä suosikki käsivoide on emännän käsivoide !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä! Olen monta kertaa katsellut emännän käsivoidettä, mutten koskaan ostanut. Kiva tietää, että se on hyvä voide, niin sitä voi ostaa myös! :)

      Poista

Ilahdun kommentistasi :)