28. marraskuuta 2015

Joulu-unettomuus

Huomenta! :) Joulu-unettomuus on taas alkanut, joten yöunet ovat nyt aika vähäisiä. Olen kokeillut valvoa pitkään, mutta en saa nukuttua aamusta. Olen käynyt ajoissa nukkumaan - herään vielä aikaisemmin. Huokaus. No, nukutaan sitten joulun jälkeen. Tai mitä luultavimmin jo joulupäivän iltana nukun sohvalla, ja mies ihmettee, että mikä nyt on. En onneksi koe itseäni ihan kamalan väsyneeksi, kierroksia tuntuu riittävän. Joten kyllä se tästä.

Kivut ovat olleet samaa luokkaa, kun ne ovat olleet koko syksyn. Eli migreeni kerran pari viikossa. Tai sitä on aina muutama päivä putkeen, ja sitten saattaa mennä viikko, että pää on terve. Peukalo on mikä on, ja olen oppinut elämään sen kanssa. Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen, että kivut ovat olleet vähäisiä, ja olen edelleen sitä mieltä, että se on MSM-jauheen ansiota. Tai ei se jauhe migreeniin vaikuta, siihenhän syön estolääkettä, mutta fibromyalgia-kipuihin se auttaa.

Minulla on pian tiedossa ihana jouluinen päivän reissu ystävän kanssa, jota odotan kovasti. Muutenkin joulukuu on ihanaa aikaa jouluihmiselle. Jos sinä olet jouluihminen tai pidät joulusta, niin vieraile joulukuussa blogissani Joulu Mimmin luona, siellä nimittäin alkaa Joulukalenteri 1.12, mikä kestää aina jouluaattoon asti. Joten tervetuloa sinne myös! <3

Onko siellä muita joulu-unettomia? Mukavaa viikonloppua! :)

Ps. Peppi voi mainiosti. Ollaan leikitty kovasti paperitollojen kanssa. Minä heitän, ja Peppi nappaa ilmasta kiinni! :)

6 kommenttia:

  1. Mua valvotti viime viikolla täysikuu, ei mikään muu. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sekin. Se taitaa valvottaa aika montaa ihmistä. Joskus olen huomannut itsessänikin, että nukun huonosti täysikuun aikaan.

      Poista
  2. Kyllä! Keväällä ja kesällä voin nukkua 10 tuntia ja tuntea itseni väsyneeksi. Tähän aikaan vuodesta taas riittää 7 tuntia ja vauhtia piisaa. Itse olen ajatellut että minulla on kaamosväsymyksen vastainen tila - valoväsymys. - emäntä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on varmaan se sama. Aina keväällä, kun valon määrä lisääntyy, niin samassa suhteessa kasvaa mun väsymys. Ja sitten, kun on kaikkein pimein ja synkin aika vuodesta, niin ollaan pirteitä kuin peipposet! Tosi jännä juttu! - emäntä

      Poista
  3. MSM on kyllä hyvä. Mun äiti käyttää sitä ja itse vielä haaveilen vain. Suositus kun on, että ei imettäessä. No, sitten joskus myöhemmin kokeilen auttaako minullakin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se varsinainen ihmeaine. Olen ihan ihmeissäni vieläkin siitä, miten hyvin se auttaa! Ja onneksi se ei aiheuta mitään sivuoireita, niin kuin apteekin kipulääkkeet. :)

      Poista

Ilahdun kommentistasi :)