6. lokakuuta 2015

Haaveissa Lappi ja Joulupukin maa

Illat hämärtyy ja sää viilenee. Minä alan haaveilemaan taas matkasta. Jos olet pidempään lukenut blogiani, muistat, kuinka heinäkuussa haaveilin mm. Lontoosta ja Italiasta. Pakko myöntää, että kyllä ne mielessä ovat edelleen, siis hyvin kaukaisina haaveina. Mutta näin lokakuussa minulla on joka vuosi yksi tietty matkakohde mielessä. Kohde, missä en ole ikinä käynyt, vaikka olen reissannut maailman toisella puolen.

Se on Joulupukin maa. Varsinkin näin syksystä ja ennen joulua sinne olisi ihana matkustaa, ja samalla nähdä pohjoista. Olen käynyt Lapissa pienenä, noin 10 vuotiaana, mutta silloin minulla oli aika huono tuuri. Jouduin nimittäin Rovaniemen keskussairaalaan umpisuolileikkaukseen. Kun viimein pääsin sairaalasta pois 5 päivän jälkeen, halusin suoraan kotiin. Joten en juurikaan muista tuosta matkasta muuta.

Toisenkin kerran olen ollut Lapissa pienenä. Silloin meitä oli reissussa minun lisäksi vanhempani ja tätini ja hänen miehensä. En kovin tarkkaan muista reissun yksityiskohtia, koska olin tosiaan niin pieni, mutta muistan, kuinka kiipesimme tunturilla, ja oli ihania maisemia! Sitä Lapin taikaa! Eli se reissu oli tosi kiva ja onnistunut, ja kukaan ei joutunut sairaalaan. :)

Se Lapin taika olisi kiva nähdä nyt aikuisena. Ja samalla Joulupukinmaa, jossa varmaan viettäisin vähintään päivän. Ei nämä ihan tuulesta temmattuja haaveita ole. Näistä on hieman puhuttu, mutta tänä vuonna ne eivät toteudu. Mutta ehkä lähivuosina! <3

Onko sinulla matkahaaveita? Minne haluaisit matkustaa juuri nyt? Mukavaa tiistaita! :)

15 kommenttia:

  1. Mun on pakko myöntää, että en ole koskaan käynyt Suomessa Vaasaa pohjoisempana. Mutta Joulupukinmaa sopisi mullekin vallan mainiosti. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jokin siinä Joulupukinmaassa kiehtoo kiehtoo <3. Mitä enemmän olen asiaa pohtinut, sitä enemmän on tullut tunne, että sinne on PAKKO päästä :D.

      Poista
  2. Itse olen viettänyt kesän jos toisen kin Rovaniemellä. Mummi ja pappa asuivat siellä ja heidän luonaan kävimme kesäisin. Juolupukinmaa kävi tutuksi ja vuosien varrella on käyty kaikki joulupaikat läpi. Menimmepä häämatkallekin Lappiin. Lokakuinen matka alkoi kesäisissä tunnelmissa, mutta muuttui ajomatkamme aikana kinoksiksi ja paukkuvaksi pakkaseksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sulla siis riittää kokemusta niistä seuduista :). Se on varmasti mukavaa. Itse olen lähinnä viettänyt aikaa täällä etelässä, en ole asunut Tamperetta pohjoisempana, enkä juuri matkustellutkaan sitä pohjoisempana, paitsi lapsena. Nyt olis kova hinku tutustua muuhun Suomeen myös! :)

      Poista
    2. Kyllä tuolla pohjoisessa on muakava lomailla. Nykyisin ei vain enää tule sinne mentyä, kun mummin ja papan talo on myyty ja perheen kanssa reissaaminen/yöpyminen on aika tyyristä touhua. Ehkä joskus vielä. :)

      Poista
    3. Sepäs se, yöpymiset on kalliita. Me yritetään etsiä jotain edullista majoitusta, saa nähdä, onnistuuko. Meidän on helpompi varmasti löytää majoitus, kun meitä on tosiaan vaan me kaksi. Perheen kanssa se on haastavampaa. Mutta kovasti odotetaan, että tuo reissu vielä toteutuisi! :)

      Poista
  3. Minäkin haluaisin joulupukin maahan matkustaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, jokin sinne vetää :). Ja paljon olen juttuja kuullut siitä, kuulostaa niin ihanalta paikalta tällaisesta jouluihmisesta. :)

      Poista
  4. Lapissa on tullut käytyä jokunen kerta. Kaunista siellä on erityisesti Norjan puolella. Yleensä on käyty myös Rovaniemellä joulupukinmaassa, mutta en siitä kauheasti tykkää. - Emäntä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se kauneus olisi ihanaa nähdä ja kokea. Norjan puolellakin kävin silloin pienenä, mutta makasin takapenkillä vatsa ihan kamalan kipeänä, eli en muista siitä yhtään mitään. Niin että uuden reissun se kyllä vaatii, että Lapin kunnolla näkisi! :)
      Ai jaa kaikki ei sitten joulupukinmaasta tykkääkään. Itse en osaa sanoa mitään, kun en ole sitä nähnyt. - emäntä

      Poista
  5. Joulupukin maa täälläkin haaveena <3

    Lapissa olen muutamaan otteeseen ollut, mutta nyt haluisin viedä meidän Navan joulumaahan <3
    Se olisi jotenkin niin ihanan nostalgista ja upeaa <3
    Lappi ja joulu, oi mikä kombo <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanalta se kuulustaa, Lappi ja joulu <3
      Kyllä me myös kovasti haaveillaan matkasta pohjoiseen... ja siitä joulupukinmaasta! :)

      Poista
  6. Hei,
    Kävin pyytämässä sua mukaan :
    http://napamassu.blogspot.fi/2015/10/meille-taysin-uutta-ja-jannittavaa.html

    Mukavaa viikonloppua ! <3

    VastaaPoista
  7. Tykkään pyöriä kotinurkissa eikä rohjo kroppani kestäisikään matkustelua niin puolen tunnin matkan päässä oleva Riihimäki houkuttaa kun siellä on tosi hyvä kirppari :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sekin on ihan hyvä matkakohde. Myös minä tykkään tehdä sellaisia reissuja, sopivat hyvin väsyneelle ja kipeälle :).

      Poista

Ilahdun kommentistasi :)