torstai 30. heinäkuuta 2015

Pikainen Fibromyalgia päivitys

Olen käynyt lääkärillä. Pääsin viimein käymään omassa terveyskeskuksessani kesätauon jälkeen, mutta tosin vieraalla lääkärillä. Oli mukava lääkäri. Kuunteli tarkasti, ja teki uudestaan minulle "fibromyalgia-testin" eli toisin sanoen kokeili kipupisteet. No nehän minulla on kaikki tosi kipeät.

Minulla on tuo vasen olkapää ollut hurjan kipeä, jopa niin, etten aina oikein pysty itse pukemaan kunnolla päälle, ja joudun pyytämään puolisolta apua. Tämä lääkäri oli sitä mieltä, ettei olkapään kipu johtuisikaan fibromyalgiasta, vaan että siinä on kiertäjäkalvosinoireyhtymä, ja antoi minulle monisteita kyseisestä vaivasta. Määräsi myös burana-kuurin, joka on alkanut auttaa!

Ja siitä fibrosta. Sain siihen taas uuden lääkityksen, mikä on kolmiolääke. Se varmasti auttaisi, jos vaan uskaltaisin sitä syödä... Ajattelin kuitenkin odottaa tämän ajan, kun syön buranaa, koska sekin auttaa. Ja ensi maanantaina aukeaa uimahalli, jospa vesijuoksu vähän helpottaisi särkyä?

Tärkein, mitä menin lääkäriltä hakemaan oli maksusitoumus uusiin kengänpohjallisiin. Se asia ei vielä ratkennut, mutta lääkäri lupasi selvitellä asiaa. Harkinnassa on myös kipupoliklinikka sekä fysikaalinen hoito. 

Ehkä nämä asiat tästä järjestyvät. Kivut ovat niin jokapäiväistä elämääni, että niin outoa kuin se ehkä onkin, mutta alan tottua, että aina johonkin sattuu. Niinpä se vahva kolmiolääkitys ei kamalasti houkuttele minua, sillä vaikka se varmasti auttaisi, niin en voi olla ajattelematta kaikkia sivuoireita, mitä se elämääni toisi. 

Mitä muuta tänne sitten kuuluu? No, mies kävi mustikoita poimimassa, ja nukahti nyt Pepin kanssa päiväunille/iltaunille, eli täältä kuuluu kova tuhina samalla kun minä naputtelen konetta. Peppi on muuten oivaa uniseuraa, kissat yleensäkin ovat :).

Joten elämä jatkuu rauhallisesti täällä, ja ehkä on pian tiedossa myös mustikkapiirakkaa :). Mukavaa torstai-iltaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun kommentistasi :)