keskiviikko 1. heinäkuuta 2015

Heinäkuun matkahaaveilua


Se on sitten heinäkuu, ja ilma on upea. Hieno juttu, tämä on monelle lomakuu. Meillä isännän kanssa on lomareissu jo takana päin, kun kesäkuussa käytiin Tukholman risteilyllä, mutta ainahan sitä saa HAAVEILLA.

Haaveissani reissaan aina Lontooseen, missä parikymppisenä asuinkin, ja työskentelin tarjoilijana. Voi veljet niitä aikoja...Olin niin nuori ja jotenkin niin...no terve. Ei ollut muuta kuin joskus pää kipeä. Ei vaivannut varpaat, eikä tullut mieleen, että kaikki se rapuissa juokseminen painavien tarjottimien kanssa voisi joskus myöhemmin alkaa vaivaamaan varpaita... Mutta siis Lontoo, miten ihana kaupunki, täynnä kaikkea mahdollista. Minä rakastin käydä elokuvissa ja ihanissa kahviloissa. Lontoo nyt vaan on Lontoo. Värikäs, äänekäs ja täynnä mahdollisuuksia.

Voisin myös lähteä Italiaan (Kreikka saa nyt jäädä tällä kertaa, tiedät kyllä miksi). Italiassa on NIIN hyvää ruokaa, Italian lämpö hellisi kipeitä jäseniäni, ja voi miten kaunista siellä on! Ja tottakai haluaisin käydä samalla myös Venetsiassa! Sinne! Italiassakin olen matkustanut nuorempana, ja on minulla ollut italialainen työkaverikin.

Vähän kyllä kaihertaa myös Australia, ja Queensland, mutta sinne on aika pitkä matka. Mutta voi millaiset maisemat siellä on! (huokauksia) Upea meri, ja Iso Valliriutta, mikä on maailman suurin koralliriutta. Queenslandista sanotaan, että se on koko Australian aurinkoisinta aluetta, ja lämmintä siellä on läpi vuoden. En kuitenkaan vakavissani haaveile enää sinne pääsystä. Olen siellä käynyt, ja se oli elämys.

Vielä on yksi matkahaave, mikä itsepintaisesti kaihertaa mielessäni, eikä jätä minua rauhaan. Vuodesta toiseen haaveilen siitä. Se on Joulupukinmaa eli Santa Park, mikä sijaitsee tietenkin NAPAPIIRILLÄ. En ole siellä käynyt, mutta olen paljon kuullut juttuja ja tarinoita siitä. Voi jos vaan tämä haave joskus toteutuu, ja me suuntaamme Pohjoista kohti... Mitenkään mahdotonta se ei ole.

Tällaisia höpsöjä haaveita minulla oli näin heinäkuun alun kunniaksi. Minne sinä olet matkustamassa / haluaisit matkustaa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun kommentistasi :)